Nenechte se ošidit

Jsou mezi námi lidé různí. Nejednou i ti, kteří na to mají nebo aspoň chtějí vypadat, že jsou „za vodou“, a proto si na rozdíl od obyčejných prosťáčků pořizují něco luxusního, něco, co si jen tak někdo nemůže dovolit nebo nepořídí, protože je to pro něj zbytečně vysoký výdaj.
Takoví lidé „musí mít“ všechno nejdražší, nejlepší, nejšpičkovější, značkové, z drahých kovů a jiných cenných materiálů, něco, co má světově známou značku. Protože jedině to je in, jak se říká hezky česky.
Jenže je nasnadě, že jsou kolem nás i lidé, kteří si rádi přivydělají nějakou tu korunu nebo raději ještě více korun. A tací už dávno přišli na to, že neznačkové zboží je citelně levnější než značkové a že se to dá s trochou šikovnosti zaměnit a rozdíl hodnoty shrábnout do vlastní kapsy.
A tak se kolem nás prostě objevily i padělky.
kabelky u květiny
A lidé, kteří touží po něčem lepším, se tak mohou nechat podvádět, nebo musí přijít na to, .
U šperků, oblečení, bot, kabelek a dalších luxusních věcí platí, že jsou tyto vzácné pro um a práci, jež do nich byly vloženy. Za spoustu práce si totiž logicky nelze říci o pakatel. A pokud si o něj někdo přesto říká, jde výrazněji pod cenu, je nasnadě, že není vše až tak docela košer. Že půjde nejspíše o něco kradeného nebo právě o padělek, který se jako kvalitní věc jenom a pouze tváří. Je tu třeba ošizený materiál, je tu nedokonale odvedená práce nebo jiná vada na kráse.
aktovka, kabelka a peněženka
Dále platí, že jsou značkové originály vesměs provázeny účtenkou, nějakým tím certifikátem pravosti a podobně. A pokud se tohoto nedostává, jde zpravidla o švindl, tedy o padělek.
V mnoha případech pak platí i to, že se značkové zboží nejednou prodává výhradně ve značkových obchodech, respektive v obchodech přinejmenším renomovaných. Samozřejmě pokud nejde o second hand. Takže koupě něčeho špičkového třeba na tržnici mezi stánky se zeleninou nepřipadá v úvahu.
A člověk, který chce něco značkového koupit, by měl mít také přehled o tom, co ta která značka obnáší. Protože existují i přiznané kopie, jež se vyznačují zkomoleninami jmen známých výrobců. Což dokáže člověk znalý oboru snadno odhalit. Třeba jako v onom u nás už zlidovělém případě, kdy vietnamský prodejce tvrdil kupujícímu nad kalhotami se čtyřmi bílými pruhy, že „čím víc pruhů, tím víc Adidas“.